Aanvragen E-Herkenning (EH3)
E-Herkenning begint al een gemeengoed te worden voor veel ondernemers en hun ondernemingen. Wij merken echter dat dit zeker nog niet voor iedereen geldt. Daarom leggen wij hieronder uit wat E-Herkenning is en waarom het steeds belangrijker wordt.
Als privé persoon bent u al gewend aan het inloggen met uw DigiD. E-Herkenning is hetzelfde, maar dan voor ondernemingen (alle soorten ondernemingen: eenmanszaken, maatschappen, B.V.’s, etc.). E-Herkenning is een nieuwe, digitale manier van inloggen voor ondernemers op diverse platforms. Denk hierbij aan Belastingdienst, pensioenverzekeraars, UWV.
De nadruk komt nog meer te liggen op E-herkenning. Vanaf 2022 kunt u namelijk bij de Belastingdienst niet meer inloggen op de manier die u gewend was, bijvoorbeeld door middel van de gebruikersnaam en wachtwoord.
Het is dus van belang dat u zo snel mogelijk actie onderneemt om een E-Herkenning EH3 aanvraag in te dienen bij één van de aangewezen aanbieders. Deze staan vermeld op de volgende website https://eherkenning.nl/leveranciersoverzicht
Voordat u de aanvraag indient, zijn er een aantal keuzemogelijkheden en afhankelijk van de individuele situatie van uw onderneming maakt u hier een keuze in. Hieronder zetten we de mogelijkheden uiteen:
U kunt kiezen voor het afsluiten van één jaar, drie jaar of vijf jaar. Wij adviseren u om voor vijf jaar te kiezen. U krijgt voortijdig voor het verstrijken een e-mail van de gekozen aanbieder dat er verlengd moet worden. Voor alle keuzes zijn kosten verschuldigd. Deze zijn bij elke aanbieder te vinden. Wij zijn als kantoor in het bezit van een E-herkenningsmiddel van Reconi.
Ter voorbereiding op uw aanvraag kunt u alle informatie vinden op onderstaande plaatsen: Stappenplan aanvraag E-Herkenning: https://www.eherkenning.nl/inloggen-met-eherkenning/middel-aanvragen
Ketenmachtiging aanvraag: https://www.reconi.nl/ketenmachtiging-verstrekken-aan-intermediair/